Andra semesterveckan 2016

Måndag 25/7
Vi sov ut och sen sprang jag några km ute på bandet. Efter en dusch åkte vi snabb bort till tempo för att handla lite så jag kunde baka till eftermiddags besöket. Jag bakade några kladdkakor, en till dagen och två att frysa in. Vid 14 kom Elin, Adrian, Hugo och Adam hit för häng i skuggan på altanen.
Vi fikade, pratade och Hugo badade i vattenspridaren på gräset. Vid 17 åkte de hemåt igen och vi gjorde oss iordning för att cykla bort till Björkängscamping (ca 1 mil norr om vårt hus) för att äta middag och efter det hänga med en släkting till Henri i deras husvagn.
De hade godaste sötpotatispommes!!!
Vi cyklade hemåt i mörkret och var hemma runt 22-tiden igen.
Tisdag 26/7
Klockan ringde 8:30, vi packade in oss i bilen och åkte söder ut. Första stopp blev Halmstad där vi köpte presenter till Caroann’s lilla bebis.
Vi köpte även mes oss fika och körde vidare till Lahom. Där bor min kompis Caroann och henens kille Fredrik, de var på middag hos oss för några månader sen. Då var Carro gravid men nu var lilla Alice ute och ca 4 v gammal. Mys med bebis och mycket prat.
Vid 14-tiden fortsatte vi söder ut ner till Helsingborg. Där tog vi färjan över till Helsingör och köpte med oss lite öl och vin hem.
Vi var hemma igen på kvällen och då tog jag en kort löprunda på 4km – bättre än ingen träning alls. Det var ju sååå varmt!!
Onsdag 27/7
När vi vaknat så åkte jag och handlade inför nästa besök. Medan jag var i affären så sov Henri ut och låg kvar i sängen när jag var hemma igen. Vid 12-tiden dök Molly (mitt gudbarn) upp med sin mamma. Vi började med toast till lunch och sen hängde vi på stranden resten av eftermiddagen.
Vid 17-tiden snörade jag och Anki på oss skorna och gav oss ut på en runda längs med havet. Efter 5,5 km var vi hemma igen. Då körde vi ett kortare styrkepass med Molly och Henri som hejade på med peppande musik.
Grill och mys på altanen med rosévin.
Vid 22-tiden gick vi in och Henri kopplade då in vårt Singstar. Gisses vilken kväll det blev, haha.
Molly somnade vid midnatt och vi andra kämpade om första platsen allihopa på en singstar-låt tills kl 02. Då gav vi upp när vi inte lyckads slå Henri’s poäng, haha.

Torsdag, 28/7
Vi sov ut till 10-tiden, länge sen vi höll igång till 02, haha. Vi njöt av en godfrukost ute på altanen i solen.
Sen tog vi en trip till Varberg, jag hittade ett par shorts och Anki en klänning. Vi bytte även gasolflaskan till grillen. Vi var hemma igen vid 13-tiden och då fixade vi iordning en stor cesarsallad tills Louise och Markus kom ned till oss.
När vi ätit på altanen packade vi in i bilarna och körde bort till Olofsbo’s strand där de har ett hundbad (Hera var med). Vi var där till 18:30 innan vi åkte hem för att fixa middag.
Vi grillade kyckling med ugnsbakad potatis och vitlökscréme.
Vi 21-tiden åkte Louise, Markus och Hera hem. Då var vi så mätta att vi andra tog oss en liten kvällspromenad nere vid havet.
Min älskade Molly <3
Fredag 29/7
Frukost ute på altanen och sen packade molly och Anki ihop sina grejer och körde hem till Ljungsbro vid 12-tiden. Vi la oss då i soffan en timme för ett serieavsnitt innan jag städade av lite och hoppade träningskläder. Sprang 6 km på bandet och tog sen på bikini och promenerade ner till stranden.
Henri låg kvar hemma medan jag solade och badade. Väl hemma igen så tog jag en dusch och sen satte vi oss på altanen med lite snacks och ett glas rosé.
Vid kl 20 hade vi bokat bord på Fiskekrogen här nere hos oss så vi cyklade dit. Åt en fantastisk middag med konsert och cyklade hemåt i duggregnet vid 23-tiden.
Lördag 30/7
Vid 8:30 ringde klockan och då studsade jag upp för att baka en tigerkaka inför dagens besök. Jag plockade även lite blåbär på vår tomt innan de kom.
Min syssling som är 5 år kom förbi med sina föräldrar vid 10:30. Hon har precis gått igenom sin sista cellgiftsbehandling för sin hjärntumör, så nu håller vi alla tummarna satt hon ska blir bra. Dock blir hon piggare o piggare. Efter några timmar vid fikabordet i skuggan så tog vi en promenad till stranden för att visa den.
När de åkte vid 15-tiden så kom grannarna hem från sin vecka i Finland. Vi blev sittandes på gräset emellan våra hus för att mysa med lilla Olle (deras fyra månaders bebis) en stund och se alla nya grejer som de stora grabbarna fått. Efter de köpte vi pizza till lunch/middag och bara hängde i soffan resten av kvällen.
Söndag 31/7
Vi hade en lugn förmiddag hemma med tvätt och städ inför nästa besök. Elliot, Joacim och Cajsa kom hit till oss vid 14-tiden. Vi fikade när de kom och sen åkte vi allihopa och handlade i Fkb. Till middag lagade vi biffstroganoff (mest Cajsa, då det är hennes gudomligt goda recept) och när Elliot somnat för natten så spelade vi yatzy och poker resten av kvällen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>