Berlin – Tropical Islands

Lördag, 23/4
Efter vi packat klart, ätit frukost och gjort klart huset för några dagar borta så packade vi in i bilen och körde söder ut. Parkerade i Malmö vid 12-tiden där vi mötte upp min vän Trine för en mysig lunch på Friday’s på Lilla Torg.

Vi har inte setts på ca tre år, tror jag vi kom fram till men det känns absolut inte så länge sen. Håller man kontakt via nätet så är man ju ändå uppdaterad om vad som händer i livet. Tyvärr kunde inte Trine komma på vårt bröllop då hon bodde i Nord Norge då. När vi kramats hejdå så köpte vi kaffekapslar på Nespresso innan vi gick till bilen.

Kom fram till Lomma vid 14-tiden. Fikade, pratade och tog en promenad till Alnarp, både sol och regn hann komma medan vi var iväg.

Under kvällen åt vi en härlig och god middag, efterrätt och massa gotta tillsammans med sällskapsspel.

FullSizeRender-1

Vid 23-tiden sa vi godnatt och så bäddade vi ner oss. Vi passade ju på att sova över för att få umgås så mycket som möjligt och smidigt komma över till flyget från Köpenhamn på söndagsmorgonen.

Söndag, 24/4
Kl 09 lämnade Len av oss på Kastrup och vi gick in för att checka in. Där och då höll resan på att ställas in HELT. Jag hade packat ner våra pass och av någon anledning (jag som ALLTID dubbelkollar allt 15 gånger annars!!!) så hade jag fått med mitt pass och mitt GAMLA makulerade pass. H’s pass var alltså kvar hemma i huset (eller ja – inte ens där)… Provisoriskt pass går inte att göra när man är i Danmark (såklart) så enda lösningen var att köpa nya flygbiljetter till 18-flyget (tack och lov så gick det ett flyg till under dagen) och köra hem till oss och hämta passet :/ Eftersom Henri var i Danmark för några veckor sen och jobbade så hade han glömt sitt pass i firmabilen… Ja, vi både klantade oss helt enkelt…

Dock löste det sig och nya flygbiljetter köptes. Len hade inte hunnit lämna Kastrup ännu så vi kunde åka med honom hem igen. H körde hem till vårt hus, 3 timmar fram och tillbaka för att hämta passet och jag var kvar i Lomma under tiden. Jag, Cia och Saga tog en tur till Jakriborg och sedan en fika innan vi åkte hem igen.

Lagom hemma hade H precis kommit tillbaka och vi drack en kopp te/kaffe innan vi gjorde ett nytt försök att åka över till Köpenhamn. Denna gången gick det bättre och vi dubbelkollade passen några gånger, hehe. Vi köpte clubsandwich som vi åt vid gate’en innan vi gick på flyget vid 18. 45 minuter senare landade vi i Berlin, hämtade ut hyrbilen vi hade förbokat och körde 5 mil söder ut. Då flöt iaf allt på som det skulle ;)

Kl 19:45 checkade vi in på Tropical Islands, 8 timmar senare än planerat. Men WOW vilket ställe alltså!!! Så fort vi kom innanför dörrarna så fick vi ta av oss jackorna och tröjorna. 3 grader utanför hangaren & 28.5 grader inne. Även det som hänt på morgonen glömde vi av så fort vi kom innanför dörrarna.

Vi checkade in i en av sviterna, hur fint som helst. Efter att jag hoppat i klänning och Havaianas och H shorts så gick vi runt och spanade in endel av allt coolt innan vi gick och åt en lättare middag. Bikinin på och några timmar i poolerna/vattenrutchbanorna.

Vår svit till höger av dessa tre

Några drinkar på Palm Beach hann vi också innan klockan blev 23 och vi var ganska trötta. Många känslor under förmiddagen där vi för några minuter trodde att vi inte skulle komma iväg överhuvudtaget.

Måndag, 25/4
Vi vaknade upp på vår första bröllopsdag i värmen på ett fantastiskt ställe. Vi åt en härlig frukostbuffé innan vi hoppade i bikini/badbyxor och tog oss ner till lagunen.

FullSizeRender

FullSizeRender-1

Innan lunch gjorde vi ett besök i spa’t (då det ingick vi svit-paketet) några timmar. Lunch åt vi på samma ställe som middagen kvällen innan. Eftermiddagen spenderade vi med bad, ”sol”, några drinkar och en powernap på soldäcket. Vi kände att vi behövde lite friskluft så vi klädde oss varmt och tog en promenad ute runt hangaren innan vi slappade på balkongen med Prosecco, öl och kortspel.

När vi gjort oss iordning så tog vi en promenad för att kika på det vi inte hunnit se ännu innan vi satte oss på restaurangen Tropical Garden, den restaurangen låg i anslutningen till spat. En härligt god köttbit och ett glas Malbec blev det för min del. Henri åt samma rätt fast med olika ölsorter istället.

Kvällen avslutades med en drink på Lagoon bar innan vi bäddade ner oss runt midnatt.

Tisdag, 26/4
Efter en fantastiskt god frukostbuffé så var vi redo för mer bad, sol och spa. Vi provade alla de olika bastuna och tog det lugnt i värmen. Lunch åt vi på Palm Beach vid ”Tropical sea” och sen åt vi en nogger till efterrätt vid lagunen. En minigolf runda hann vi med innan vi slängde oss i varsin solstol sista timmarna. Där låg vi sen kvar tills 15,30 när vi gjorde oss iordning för att checka ut.

FullSizeRender-3
FullSizeRender-2

Vid 16-tiden lämnade vi Tropical Islands och körde upp mot flygplatsen. Lämnade tillbaka hyrbilen, checkade in bagaget och åt sen varsin hamburgare innan vi klev på flyget vid 20-tiden.

En skön flygning på ca 45 minuter, skönt att det är så nära. När vi landat, fått vår väska och gått igenom passkontrollerna så klev vi på tåget över till Malmö. Vid första stationen på Svenska sidan så väntade Cia på oss, sån himla service alltså!!! Vid 22,30 hoppade vi in i vår bil och körde hem. Någon gång efter midnatt klev vi innanför dörren här hemma och somnade inom tio minuter ;)

Kort och gott, en skön resa och en himla härlig första bröllopsdag tillsammans <3

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>