Två lediga dagar

Måndag, 22/2
Jag började veckan med en ledig dag, skulle även egentligen ha jobbat söndagen men en tjej på jobbet ville byta ett pass och jobbade för mig då. Vilket passade bra för oss denna helg eftersom vi skulle upp till Göteborg på lördagen efter jobbet.

H körde till jobbet som vanligt och jag gick upp ungefär när han åkte. Vid 8,30 kom min jobbarkompis Rebecka till mig och vi körde vidare mot Varberg. Jag fick ta med mig en valfri vän på ett spa-besök. Vi startade dagen med en hotellfrukost på Stadshotellet innan vi gick upp några våningar till AsiaSpa där vi spenderade några timmar.

Så himla härligt. Slappade i ljusterapirummet, i bastuoasen och i poolerna. När vi kände oss klara och avslutade besöket med tvagningsritualen och smörjde in oss ordenligt – den hudlotionen luktar sååå gott. Eftersom vi inte ätit någon lunch så tog vi en scones och vaniljlatte på Espresso House på vägen till bilen trots att klockan blivit över 15. En väldigt mysig dag hade vi och verkligen en bra start på veckan.

Handlade lite på vägen hem, inför veckan. Väl hemma så åkte Rebecka vidare hemåt och H hade kommit hem tidigare från jobbet, lite halvkrasslig. De vi umgicks med i helgen har blivit sjuka så inte så konstigt egentligen. Jag gav mig iaf ut på en ca 4km lång promenad i solen innan det var dags att laga middag. Strimlad kebab och grönsaker i tacobröd, helt OK måndags middag.

När vi ätit klart så satte H på filmen Van the man, ganska rolig faktiskt. Sen rullade När & färran och 30 grader i februari på tv:n under kvällen och sen somnade vi.

Tisdag, 23/2
Vi sov till 8,30 båda två, H stannade hemma rån jobbet (förutom ett kort möte i Halmstad) och jag skulle köra upp till Kungsbacka för att träffa Louise. Vi började med en frukost/lunch när vi möttes och satt sen och pratade några timmar över varsin kanna the.

Kollade i några butiker innan Louise var tvungen att åka upp till Göteborg igen och jobba några timmar. En vecka till jobbar hon sen går hon på föräldraledigt. Jag gick lös på skidkläder och köpte en ny skid-outfit till Henri och en till mig innan jag åkte hem, jag kommer inte i mina skidbyxor och H’s gick sönder förra året i fjällen. Väl hemma igen så stod jag och pratade med grannarna ute i solen innan jag kollade till sjuklingen där inne. Grann-tjejen föder vilken dag som helst, så hennes mage är stooooor nu ;)

Gav mig ut och sprang 6 km i solskenet och kom tillbaka lagom till slalomtävlingarna i Hammarbybacken drog igång på tv:n. Gjorde H sällskap där en stund innan det var dags för det vanliga tisdags-passet borta i träningshallen 18-19. Skönt att för en gångs skull inte komma dit med andan i halsen direkt från jobbet. Ett kul pass, helt nya övningar och ny musik!!! Gick därifrån med min träningskompis Anna glad och nöjd. Tänk så mycket man kan hinna på två lediga dagar :D Mat och slapp i soffan spenderades resten av kvällen med. Parneviks är bra underhållande alltså, haha.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>